Sulejówek, 5-7 maja 2003 r.
Seminarium naukowo-metodyczne z cyklu „Diagnoza w edukacji”
„Wokół strefy najbliższego rozwoju”
Seminarium naukowo-metodyczne z cyklu „Diagnoza w edukacji” pt. „Wokół strefy najbliższego rozwoju” Sulejówek, 5-7 maja 2003 r.
Seminarium naukowo-metodyczne „Wokół strefy najbliższego rozwoju”, inspirowane myślą Lwa S. Wygotskiego, zostało zorganizowane wspólnie z Centralnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie.
Zespół programowy seminarium:
Andrzej Krajna, Zofia Kuklińska, Elżbieta Małkiewicz, Krystyna Sujak-Lesz
W spotkaniu wzięli udział konsultanci i doradcy metodyczni, nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, klas IV-VI szkoły podstawowej oraz przedstawiciele uczelni. Łącznie: 75 osób.
Pracownicy Centrum opracowali program seminarium i byli moderatorami zajęć warsztatowych.
Najbardziej owocne, z punktu widzenia praktyki edukacyjnej Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, okazały się warsztaty problemowe
„Wypowiedź uczniowska jako źródło informacji o obrazie świata ucznia”
moderowane przez Andrzeja Krajnę i Krystynę Sujak-Lesz.
Uczestniczki warsztatów:
Beata Bartnik,
Bożena Bekier,
Jadwiga Iwanowska,
Monika Kurek,
Elżbieta Małkiewicz,
Teresa Opolska,
Dorota Raj-Kotlarek,
Magdalena Wójcik-Standio
− opracowały algorytm tworzenia lekcji opartych o konstruktywistyczny model nauczania, który wszedł do kanonu kształcenia i doskonalenia nauczycieli w Centrum Edukacji Nauczycielskiej.